Handphone Baru ? Tapi Bajet Takde...


3 hari sebelum raya haritu ada la satu insiden yang sadis berlaku. Handphone AB hilang ! Tak taulah tercicir kat kedai atau misplaced kat mana-mana. Kesian Blackpearl AB. Setahun lebih je berjodoh. Huhuhu. Makanya raya haritu disaat orang lain berselfie dengan handphone masing-masing, AB cuma mampu tumpang selfie kat S4 akak ipar AB. Sedihhh. Bisnes pon agak terganggu sikit sebab cutomer tak dapat nak watsapp.

antara kita hanya tinggal kenangannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

Sekarang ni pon AB cuma pinjam handphone adik je. Handphone lampu picit je la tapi. Ringtone pon tenenenenet je. Hahahahha. Makanya, AB ingat nak beli handphone baru kalau pinjaman MABA diluluskan. MABA tu ape? MABA tu Mak Abah ler..hihihihi. Almaklumlah orang tengah belajar lagi, mana nak cekau duit ye dak. Tabung Nuff pon still not enough lagi. Korang sila la jemput menabung ye kt iklan Oldtown tu.

Dah cukup panjang lebar AB meroyan. La ni AB nak tanya korang. Dengan bajet bawah RM600 agak-agak handphone apa yang best? Kriteria yang AB utamakan :

Kamera best (penting sebagai manusia yg gila selfie)
Quadcore
RAM besar

Korang tolonglah calonkan ye. Jangan la pi letak iphone sudah. Memang tak mampu la AB nak beli. Hehehehe..Unless ade yang nak sedekah kat AB lain la. AB nak yang baru la tapi. ^_^


Sila tinggalkan komen untuk AB balas semula kunjungan. Jangan lupa klik-klik sekali ye Piggybank AB tu

5 comments:

  1. Saya guna galaxy trend sekarang. Sekarang harga dah rm399. Masa saya beli rm599. Galaxy core pun okey jugak. Rm599 dan jenis android yg baru, kitkat. Kamera tiptop gak. Galaxy ace 3 pun okey.

    ReplyDelete
    Replies
    1. okehh..thanks Imanina..nanti AB survey =)

      Delete
  2. Kalau masih belajar, pakai lenovo jelah... haha akak yg koje pun pakai lenovo... baru RM500.. camera pon cun jugak.. hehe

    ReplyDelete
  3. Hehehe Kak Lya guna Noted 3 jerr ..

    ReplyDelete