School Service Part 3

Day One Evening Session !

Dua entry sebelum ni AB dah story pasal School Service Part One and Two. Kali ni cerita untuk Part Three tapi masih lagi pada hari yang sama ( Sabtu). Petang tu kami sambung dua lagi aktiviti iaitu Superstore dan Mini Sport. Untuk game Superstore, students bergerak dalam kumpulan yang lebih kecil dan mereka dikehendaki pergi ke setiap gerai untuk selesaikan task dan dapatkan kepingan picture puzzle untuk diorang combine diakhir game. 

Ni gambar kat gerai Match-It. Student kena matchkan ayat dengan gambar. BTW, student yang dalam gambar ni tengah bagi instruction sign language untuk students yang listening and speaking disable.

Yang ni gerai Dance Along. Senang je, cuma menari chicken dance je.

Yang ni gerai Blow It Away. Student kena tiup satu belon and pecahkan, Lepastu buat action yang dah ditulis dalam kertas dalam belon tu. Some students kami asingkan dari aktiviti ni sebab dia takut dengar bunyi belon pecah.


Selain dari ni, ada lagi 2 gerai lain iaitu Spell It Right dan Ohsemm. Untuk Spell It Right, student kena mengeja berdasarkan gambar yang diberi. Tapi kalau tak dapat eja, fasi akan bagi ejaan, student ikut. Untuk Ohsemm pulak, student cuma perlu main Scissors, Paper, Rock je dengan fasi. Tapi kena menang 3 kali la. Dan untuk gerai ni, kami dah sediakan picture sign. So, student just tunjuk picture sign tu je, tak payah la main sorok tangan tu.

Macam ini. 


Okayh, habis game Superstore ni, kami rehat sekejap dan sambung dengan Mini Sport. Dalam Mini Sport, setiap group perlu berlumba untuk transfer belon berisi air. Group paling cepat siap dan semua belon ada dikira pemenang. Tapi dalam game ni ada empat round. Dan kesemua round dimenangi oleh kumpulan pelajar yang listening and speaking disable. Kira gempak gak la. Group diorang ni menang 3 aktiviti dalam 2 hari program. Cayalah. 




Dah habis game, fasinya la pulak main baling-baling belon. Hahahahha





Sila tinggalkan komen untuk AB balas semula kunjungan. Jangan lupa klik-klik sekali ye Piggybank AB tu

No comments:

Post a Comment