Penjual Kena Sound Gara-Gara 'Dr'

Assalamualaikum.

Dua tiga hari lepas viral kes Fareeda. AB tak sempat nak ulas pasal tu. Maklumla masa tu terkejut dapat panggilan temuduga tak habis lagi. Hehehe.. Hari ni pulak AB bukak FB, penuh semua cerita berkenaan seorang Dr sound penjual online.


Apa yang AB perhatikan, rata-rata pengguna Facebook yang share perkara ni bersifat berat sebelah. Kenapa? Sebab diorang cuma share luahan Dr Harlina dan balasan whatsapp Dr tersebut terhadap penjual online tu. Kira diorang cantas ambil yang tengah je, memang la orang yang baca akan ingat Dr Harlina ni kerek, berlagak dengan pangkat dan sebagainya. Kalau kita tengok SMS awal Dr Harlina bagi kat penjual tu, Dr Harlina dah bagitahu siapa dia, dari mana dan tujuan beliau contact penjual tersebut.


AB setuju dengan beliau berkenaan Bahasa Jiwa Bangsa. Customer dah perkenalkan diri dengan proper, kita balaslah dengan proper. AB pon seller jugak. Plus, beliau SMS dulu, betterlah kita balas dengan SMS jugak. Macam tak proper pulak nak whatsapp je.



AB pon baru tau Dr Harlina dah update status permohonan maaf beliau. Well, in my humble opinion, its not her fault at all. Atleast, dia bagi peringatan untuk kita seller-seller ni supaya jaga gaya bahasa. Takut customer lari pulak nanti. Ni terbalik pulak, ramai pulak netizen kutuk-kutuk. Memanglah pangkat Dr tu tak pahat kat batu nisan, malaikat tak tanya dalam kubur tapi kita yang masih hidup ni, tu kan sign of respect. Orang tu belajar tinggi-tinggi nak dapat Dr, kita main berawak-awak je. Kalau member takpe la jugak. Beliau juga dah tutup nama company dan orang yang berurusan dengan beliau tu, so takde timbul nak aibkan ke ape. 





Sila tinggalkan komen untuk AB balas semula kunjungan. Jangan lupa klik-klik sekali ye Piggybank AB tu

No comments:

Post a Comment